Du ser nå kampanjepriser fra Ustekveikja Energi. | Se release.no for mer informasjon.
Du ser nå kampanjepriser fra Ustekveikja Energi. | Se release.no for mer informasjon.
Til oversikt
Brukte mobiler Mobilabonnement Ny kunde? Åpent kjøp, service og garanti Faktura og betaling Dekning og datahastighet Priser og tilleggstjenester Hjelp med mobil og SIM Mobilt Bredbånd

Dersom iMessage ikke fungerer når du har byttet SIM-kort kan du prøve dette:

 

1. Skru av FaceTime

2. Skru av iMessage

La begge tjenester være avslått over natten.

3. Skru mobilen av og på

4. Skru på iMessage

Vent til iMessage er aktivert.

5. Skru på FaceTime

 

Opplever du fremdeles problemer, kontakt Apple-support.

Etter 01.09.2022 fases BankID på mobil ut, og du vil ikke lenger kunne bestille eller fornye tjenesten.

Har du et aktivt SIM-kort hos oss, med aktivert BankID på mobil, vil denne fremdeles være aktiv frem til BankID på mobil fases ut.

MERK: Dersom du erstatter ditt SIM-kort med et eSIM i utfasingen, vil du ikke lenger ha tilgang til BankID på mobil.

 

Last ned BankID-appen eller kodeappen fra banken din, så er du klar for en bedre og mer framtidsrettet brukeropplevelse.

Kontakt din lokale bank om du har spørsmål rundt dette.

Mobilsvar er alltid inkludert hos Release. Du varsles om nye beskjeder og hvordan du kan lytte til disse, via SMS. 

For å høre dine beskjeder ringer du 91509001. Da får du automatisk lest opp hvor mange nye, og gamle, beskjeder du har. 

Tjenesten er gratis. 

 
Ring ditt mobilsvar-nummer:   

Tast 2 når du er i hovedmenyen for å komme til menyen for velkomsthilsen  

Tast 1 for å lese inn en personlig velkomsthilsen  

Tast 2 for å lytte til din nåværende velkomsthilsen  

Tast 3 for å bytte til standardhilsen  

Tast 4 for internasjonal velkomsthilsen. Her kan du velge å aktivere/deaktivere eller lese inn en personlig hilsen. Du kan lese inn en velkomsthilsen så mange ganger du vil, helt til du er fornøyd  

 

Viderekobling til mobilsvar: 

Som standard for mobilsvar er «viderekobling» aktivert automatisk fra din mobiltelefon når denne er slått av, opptatt eller utenfor dekning. Ønsker du å gjøre personlige endringer for «viderekoblingen» kan du gjøre dette i menyvalg på mobilen, eller via tastevalg:  

Aktivere viderekobling ved ikke svar: **61*91509001# (deaktivere: #61#)  

Aktivere viderekobling ved ikke kontakt (avslått mobil/ikke dekning): **62*91509001# (deaktivere: #62#)  

Aktivere viderekobling ved opptatt: **67*91509001# (deaktivere: #67#)  

Aktivere viderekobling av alle samtaler: **21*91509001# (deaktivere: #21#)  

Spesifisere antall sekunder (5/10/15/20/25/30) før viderekobling ved ikke svar: **61*91509001**(antall sek)#  

Sletting av alle viderekoblinger: ##002#  

 

MERK: Husk å avslutte alle tastekoder med å trykke på knappen som markerer send eller ringeknappen.

Med Samtale Venter kan du ”parkere” et anrop for å besvare en ny innkommende samtale, eller gjøre et nytt oppkall. På mobiltelefonens display ser du hvem som ringer, mens du er i samtale. Du avgjør selv om du skal ta imot den nye samtalen, veksle mellom samtalene, eller la den nye gå til din MobilSvar.  
 

Aktiver/deaktiver tjenesten:   
For å aktivere/koble inn tjenesten, tast: *43# og trykk på ringeknappen  
For å deaktivere/koble ut tjenesten, tast: #43# og trykk på ringeknappen  
For å sjekke om tjenesten er aktiv eller ikke, tast *#43# og trykk på ringeknappen

Hvis du ønsker å reservere deg mot nummeropplysning gjør du dette gjennom minside.release.no eller i MinRelease appen. Dette, og andre reservasjoner, finner du under «Tjenster». Har du problemer med å få det til, kan du ta kontakt med vår kundeservice

MERK: Det kan ta inntil 2 uker før nummeret er fjernet. Ønsker du å fjerne det med én gang på 1881.no så kan du gjøre dette ved å kontakte 1881.no kundeservice på tlf 22551020 mellom 09-15 på hverdager,  
 

NB! Dersom du har en egen profil på 1881.no så vil vi ikke kunne fjerne denne for deg. For å fjerne denne profilen må du kontakte deres kundeservice. 

Husk at en reservasjon fra nummeropplysning ikke betyr at du er reservert mot telefonsalg. For å reservere deg mot telefonsalg og uadressert reklame må du gå inn på Brønnøysundregistrene.

Opplever du problemer med bruk av mobildata eller MMS, kan korrigering av mobilinnstillingene dine hjelpe. 

Først anbefaler vi å skru telefonen av og på igjen. 

Dersom dette ikke fungerer anbefaler vi at du sletter de gamle innstillingene på telefonen, før du legger inn nye. Under viser vi deg hvordan. 

På iPhone:

1. Gå inn på innstillinger > Mobilnett > Mobildatanettverk > Nullstill innstillinger

Gå til Innstillinger

Velg Mobilnett

Velg Mobildatavalg

Sjekk at LTE (4G) er aktivert

Aktiver Dataroaming

 

For å sette opp mobildata må du:

1. Velg Mobilnett

2. Velg Mobildatanettverk

3. Fyll inn APN: telenor.smart

 

For å sette opp delt internett må du:

1. Velg Delt internett-fanen

2. Fyll inn: APN: telenor.smart

 

For å sette opp MMS må du:

1. Velg MMS-fanen

2. Fyll inn: APN: telenor.mms

3. Fyll inn: MMSC: http://mmsc

4. Fyll inn: MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no:8080

 

Slå av og på telefonen for å implementere endringene.

 

Fungerer det fremdeles ikke, velg «Nullstill innstillinger» og fyll inn feltene igjen.

Når innstillingene for MMS er lagt inn må din iPhone restartes. 

Send MMS til deg selv for å teste om både sending og mottak av MMS fungerer.

 

Dersom MMS ikke fungerer etter du har vært i utlandet, eller du har oppgradert telefonen din, kan du måtte legge inn innstillinger for MMS på nytt. NB! Dette gjelder også hvis du har oppgradert til nyeste iOS.

 

Dataroaming

Har du problemer med mobildata i utlandet, kan du prøve å aktivere dataroaming. Det vil ikke påløpe ekstra kostnader når du befinner deg i Norden eller i EU/EØS land. Befinner du deg utenfor EU/EØS eller i internasjonalt farvann, gjelder egne priser.

 

På Android:

Enkelte telefoner kan ikke bruke mobildata uten å aktivere dataroaming: 

 

1. Velg Innstillinger 

  1. 2. Velg Tilkoblinger (evt. flere nettverk)

3. Velg Mobilnett

4. Aktiver dataroaming

 

Slik setter du opp data- og MMS-innstillinger på Android-telefoner: 

1. I innboksen for tekstmeldinger, velg "Mer"

2. Velg konfigurasjonsmeldinger

3. Her vil du finne to meldinger med oppsett for MMS og Nettleser (mobildata). Åpne meldingene og velg installer

Du har nå installert innstillinger for mobildata og MMS. 

 

Dersom dette ikke fungerer, må du legge inn innstillinger manuelt: 

1. Manuelle innstillinger

2. Mobilnett

 

Før du begynner å legge inn nye innstillinger anbefaler vi at du sletter de gamle: 

1. Innstillinger

2. Mobilnett

3. Tilgangspunktnavn

4. Trykk på de tre prikkene øverst til høyre

5. Velg Tilbakestill til standard

 

Legg inn nye innstillinger: 

1. Gå til Innstillinger

2. Velg Mobilnett

3. Aktiver dataroaming (Det vil ikke påløpe ekstra kostnader når du befinner deg i Norge, eller når du befinner deg i EU/EØS land og har EU-inkludert. Befinner du deg i land utenfor EU/EØS eller i internasjonalt farvann, gjelder egne priser)

4. Velg Tilgangspunktnavn

5. Velg «Legg til» og fyll inn følgende:

APN: telenor.smart 

APN-type: default,supl 

 

Husk å lagre innstillingene før du går videre! 

 

MMS 

Velg «Legg til» og fyll inn følgende: 

APN: telenor.smart 

Brukernavn: mms 

MMSC: http://mmsc 

MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no8080 

APN-type: mms 

De andre feltene skal ikke endres. Husk å lagre innstillingene. 

 

Er du i utlandet, kan du oppleve at innstillingene slettes og må tastes inn på nytt hvis du ønsker å sende MMS i utlandet. 

Uten dette fungerer ikke mobildata og MMS samtidig. Dette gjelder også visse HTC telefoner. 

 

Dataroaming 

Har du problemer med data prøv å aktiver Dataroaming, det vil ikke påløpe ekstra kostnader når du befinner deg i Norge, eller når du befinner deg i EU/EØS land. Befinner du deg derimot i et land utenfor EU/EØS eller i internasjonal farvann, gjelder egne priser. 

 

I utlandet 

I utlandet kan du bli bedt om å legge inn innstillinger for data manuelt. Gjør følgende: 

Hent opp konfigurasjonsmelding som beskrevet ovenfor og velg installer på både MMS-innstillinger og Nettleser (mobildata). 

 

Har du fremdeles problemer med å komme på nett, kan du prøve følgende: 

1. Gå til innstillinger og velg "Mobilnett"

2. Velg "Tilgangspunktnavn"

3. Slett alle APN innstillinger som ligger her fra før. Deretter kan du installere Nettleser (mobildata) via konfigurasjonsmeldingen som beskrevet ovenfor.

Ved å følge denne veiledningen overfører du trygt data fra din gamle mobil til den nye. 

 

iPhone  iPhone

Sikkerhetskopier alltid innholdet på iCloud før du starter.

Sørg for at begge telefoner har siste oppdatering fra Apple.

Du kan gjøre dette trådløst eller ved å koble enhetene sammen.

Ønsker du å overføre dataene via en kablet tilkobling, trenger du en Lightning-til-USB 3-adapter for kamera og Lightning-til-USB-kabel, og følger denne fremgangsmåten: 

 

Koble Lightning-til-USB 3-adapter for kamera til strøm via Lightning-porten. Sørg for at du bruker en strømadapter på 12 W eller høyere

Koble Lightning-til-USB 3-adapteren for kamera til din nåværende iPhone.

Koble Lightning-til-USB-kabelen inn i den nye iPhonen, og koble den andre enden til adapteren.

 

Ønsker du å overføre dataene trådløst, holder du den gamle iPhonen inntil den nye gjennom hele prosessen. Sørg for at begge enhetene er tilkoblet strøm.

 

Fortsett overføringen gjennom fremgangsmåten under.

1. Slå på den nye iPhonen, og legg den inntil den gamle iPhonen (iOS 12.4 eller nyere). Hvis du vil overføre dataene via en kablet forbindelse, kobler du enhetene sammen. Hurtigstart-skjermen vises på den gamle iPhonen, og du blir spurt om du vil bruke Apple-ID-en din til å konfigurere den nye iPhonen. Kontroller at det er denne Apple-ID-en du vil bruke, og trykk på Fortsett. Hvis den gamle enheten ikke viser alternativet for å fortsette, må du sørge for at Bluetooth er slått på.

 

2. Vent til du ser en animasjon på den nye iPhonen. Hold den gamle iPhonen over den nye, og sentrer animasjonen i søkeren. Vent til du ser meldingen Fullfør på den nye iPhonen. Hvis du ikke kan bruke kameraet på den gamle iPhonen, trykker du på Autentiser manuelt og følger fremgangsmåten som vises. 

 

3. Når du blir spurt om det, oppgir du sikkerhetskoden for den gamle iPhonen på den nye iPhonen.

   

4. Følg fremgangsmåten for å konfigurere Face ID eller Touch ID på den nye iPhonen.

 

5. Trykk på Overfør fra iPhone for å begynne overføringen av data fra den gamle iPhonen til den nye.Hvis du bruker den kablede metoden, indikerer overføringssymbolet at enhetene er sammenkoblet. Du kan også velge om du vil overføre noen av innstillingene, for eksempel for Apple Pay og Siri, fra den gamle enheten til den nye iPhonen.

 

6. Hvis du har Apple Watch og konfigurerer en ny iPhone, blir du spurt om du vil overføre Apple Watch-dataene og -innstillingene dine. 

 

7. Hold enhetene nær hverandre og koblet til strøm helt til prosessen med iPhone-dataoverføring er fullført. Overføringstiden kan variere basert på faktorer som hva slags tilkobling du bruker, nettverksforholdene og mengden data som blir overført.

 

Fullfør 

Etter at du har overført til den nye iOS-enheten, må du kanskje utføre noen flere trinn for å fullføre prosessen. Forsikre deg om at du konfigurerer og overfører innholdet til den nye enheten før du selger eller gir bort den gamle iOS-enheten.

 

Android  iPhone

Det enkleste her er å laste ned appen «Flytt til iOS» som overfører alle data automatisk fra din gamle Android til din nye iPhone.

Når denne er lastet ned gjør du som følger:

Sørg for at WiFi på Android-enheten er slått på.

Koble den nye iOS-enheten og Android-enheten til nettstrøm.

Pass på at innholdet du flytter, inkludert det som er på det eksterne Micro SD-kortet, får plass på den nye iOS-enheten.

Hvis du vil overføre Chrome-bokmerker, oppdaterer du til den nyeste versjonen av Chrome på Android-enheten.

 

Trykk på «Move Data» from Android (overfør data fra Android).

Når du konfigurerer den nye iOS-enheten, ser du etter Apper og data-skjermen.

Trykk deretter på Move Data from Android (overfør data fra Android).

 

Åpne Flytt til iOS-appen

Åpne Flytt til iOS-appen i Android og trykk på Fortsett. Les betingelsene og vilkårene som vises.

Trykk på Godta for å fortsette og deretter på Neste øverst til høyre på skjermen Find Your Code (finn koden din). 

 

Vent på en kode 

På iOS-enheten trykker du på «Fortsett» på skjermen som kalles Move from Android (Overfør fra Android). Deretter venter du til en tisifret eller sekssifret kode vises. Hvis Android-enheten viser et varsel om at du har svak internett-tilkobling, kan du overse varselet.

 

Bruk koden

Skriv inn koden på Android-enheten. Vent deretter til skjermen Transfer Data (overfør data) blir vist. 

 

Velge innhold og vente

På Android-enheten din markerer du innholdet du vil overføre, og så trykker du på Neste. Deretter – og selv om Android indikerer at prosessen er fullført – lar du begge enhetene ligge til framdriftsindikatoren som vises på iOS-enheten, viser fullført. Hele overføringen kan ta en stund, avhengig av hvor mye innhold du flytter.

 

Følgende blir overført:

Kontakter, meldingslogg, kamerabilder og -videoer, nettbokmerker, e-post kontoer og kalendere. Enkelte gratis apper blir også overført gitt at de er tilgjengelig både i Google Play og App Store. Når overføringen er fullført, kan du laste ned eventuelle gratis apper som ble matchet fra App Store.

 

Konfigurere iOS-enheten

Når overføringsindikatoren på iOS-enheten er ferdig, trykker du på Ferdig på Android-enheten. Trykk deretter på Fortsett på iOS-enheten og følg framgangsmåten på skjermen for å fullføre konfigureringen av iOS-enheten.

 

Fullfør

Kontroller at alt innholdet ditt er overført. Musikk, bøker og PDF-filer må flyttes manuelt

Har du behov for appene du hadde på Android-enheten? Gå til App Store på iOS-enheten for å laste dem ned.

 

Sjekkliste ved problemer

Hvis du har problemer med å flytte innholdet, er det noen ting du kan kontrollere:

 

Pass på at du lar begge enhetene være i ro til overføringen er fullført. Flytt til iOS-appen må for eksempel være på skjermen til Android-enheten hele tiden. Hvis du bruker en annen app eller får en telefonoppringning på Android-enheten før overføringen er fullført, vil ikke innholdet bli overført.

 

På Android-enheten må du slå av apper og innstillinger som kan påvirke Wi-Fi-tilkoblingen, for eksempel Sprint Connections Optimizer eller Smart Network Switch. Gå deretter til Wi-Fi under innstillinger, trykk og hold hvert kjente nettverk, og velg glem nettverket. Prøv deretter å overføre på nytt.

 

Omstart begge enhetene og prøv igjen.

 

Slå av mobildatatilkoblingen på Android-enheten. Prøv deretter å overføre på nytt.

 

iPhone  Android

Skal du overføre data fra din iPhone til en telefon med Android, må du ha en Google-konto og laste ned appen «Google Drive».

 

Når Google Drive er installert åpner du den og velger:

1. Meny

2. Innstillinger

3. Sikkerhetskopiering

 

Velg hvilket innhold du ønsker å sikkerhetskopiere. Har du mange bilder og store filer må du passe på at det er nok plass i den nye telefonen din.

 

Klikk deretter på «Start sikkerhetskopiering». Dette kan ta en stund.

 

Husk å nullstille iPhonen din om den skal videre til nye eier.

 

Android  Android

Det er veldig enkelt å overføre mellom Android telefoner. Du må kun sørge for at du har installert «Google drive» på telefonen du skal overføre fra.

 

Åpne appen og gjør følgende:

1. Meny

2. Innstillinger

3. Sikkerhetskopiering

 

Velg hvilket innhold du ønsker å sikkerhetskopiere. Har du mange bilder og store filer må du passe på at det er nok plass i den nye telefonen din.

Klikk deretter på «Start sikkerhetskopiering». Dette kan ta en stund.

 

Deretter starter du den nye telefonen og logger deg på din Google-konto. Alle data vil være tilgjengelig og overføres til din nye telefon.