Du ser nå kampanjepriser fra Ustekveikja Energi. | Se release.no for mer informasjon.
Du ser nå kampanjepriser fra Ustekveikja Energi. | Se release.no for mer informasjon.
Til oversikt
Brukte mobiler Mobilabonnement Ny kunde? Åpent kjøp, service og garanti Faktura og betaling Dekning og datahastighet Priser og tilleggstjenester Hjelp med mobil og SIM Mobilt Bredbånd

Det er ingen bindingstid når du velger mobilabonnement hos oss i Release*.  

*Spesielle tilbud kan kreve at du signerer abonnementsavtale med binding. Bindingsperioden varierer, og oppgis i det enkelte tilbudet.

Merk: Ønsker du å bryte ut av avtalen, vil det følge et bruddgebyr på resterende måneder av avtaleperioden. 

  1. SIM-kortet sendes per post til din postkasse, og du vil få en SMS fra Posten/Bring når SIM-kortet er sendt fra oss. Du vil også få en SMS når SIM-kortet er levert i din postkasse.  

 

eSIM er et digitalt, innebygd SIM-kort som er installert på enheten. Produktet gir telefoner, klokker og andre enheter mulighet til å koble seg på mobilnettverket uten at det må settes inn et fysisk SIM-kort. Du trenger ikke å bytte kortet dersom du bytter mobiloperatør. Endringen skjer hos operatøren som aktiverer eSIM i sitt nettverk når det skal tas i bruk.  

Slik aktiverer du eSIM: 

1. Sørg for at enheten er koblet til internett

2. Skann QR-koden du har mottatt på følgende måte: Innstillinger > Mobilnett > Legg til mobilabonnement

3. Release eSIM blir nå lastet ned og aktivert på nettverket 

Merk: Du kan kun aktivere eSIM dersom du allerede har mobilabonnement hos Release.

 

Begrensninger: 

Per i dag støtter ikke eSIM BankID. 

Produktet Apple Watch er foreløpig ikke tilgjengelig for eSIM. 

 

Når du setter inn ditt SIM-kort fra Release vil du bli bedt om å taste inn PIN-kode. PIN-koden består av fire siffer, og du finner den i velkomstbrevet fra Release. Du finner også koden inne på minside.release.no. 

Du må skrive inn PIN-koden hver gang du starter telefonen. Ønsker du å endre PIN-koden gjør du det enkelt i «Innstillinger» på telefonen. Merk da at Release ikke lenger har koden din tilgjengelig. 

Taster du feil PIN-koden flere enn tre ganger vil mobilen låse seg, og du må taste inn PUK-koden for å få den åpnet igjen. PUK-koden finner du samme sted som PIN-koden. Etter å ha tastet PUK-koden må du lage ny PIN-kode. Denne er det smart å skrive ned og spare på et trygt sted. 

 

Opplever du problemer, ta kontakt medkundeservice. 

Dersom du ønsker å endre ditt mobilabonnement, kan du enkelt gjøre dette i MinRelease appen eller på minside.release.no. Der får du full oversikt over våre abonnementstørrelser, slik at du kan justere avtalen til det som passer best for din bruk. Er du usikker på hvilket abonnement du skal velge, kan du se gjennom vår guide her. 

Merk: Ved bytte av mobilabonnement mister du eventuelt oppspart data. 

Hos Release kan du når som helst oppgradere ditt mobilabonnement - selv midt i måneden. Det nye mobilabonnementet vil være aktivt fra det øyeblikket du bestiller, og fakturaen justeres til din nye månedspris.

Dersom du ønsker å endre ditt mobilabonnement utenfor månedsskifte vil datamengden ved endringen baseres på ny datamengde - datamengde brukt på gammelt abonnement. 

Eksempel:

Endring fra 15 GB til 25 GB, og du allerede den måneden har brukt 8 GB;

25 GB - 8 GB = 17 GB

 

Merk: Dersom du ønsker et mobilabonnement med mindre datamengde, vil ikke dette kunne aktiveres før ved månedsskiftet.

Data du ikke bruker en måned blir med over til neste måned. Har du et 10GB mobilabonnement og kun bruker 5GB i april, overføres de 5GB du har igjen over til mai. Du har da 15GB tilgjengelig i mai.

Eventuell ubenyttet mobildata ved månedsslutt, er tilgjengelig for bruk påfølgende måned. Merk at du maksimalt får med deg det samme volumet som ligger i abonnementet, inn i neste måned. Mobildata fra ekstra datapakker følger ikke med fra en måned til en annen.

Ekstra datapakker har ikke rollover og må brukes i inneværende måned du kjøper en ekstra pakke.

 

Bestill enkelt ekstra datapakke via Release appen eller kundeservice.

Har du gått tom data, kan du kjøpe ekstra datapakker. Kjøp av ekstra datapakker gjør du enkelt på minside.release.no eller i MinRelease appen. Går du stadig tom for data, kan det lønne seg å oppgradere ditt mobilabonnement.  

Merk: Data fra datapakker du har kjøpt ekstra den inneværende måneden vil ikke overføres til neste måned. Dette er en datapakke som kun gjelder måneden du kjøpte den. Ved bytte av mobilabonnement mister du eventuelt oppspart data. 

Dersom du mister eller blir frastjålet ditt SIM-kort, må du sperre SIM-kortet for å unngå uautorisert bruk. 

Dette gjør du enkelt gjennom minside.release.no eller i MinRelease appen. Du kan også kontakte kundeservice på tlf. 90 43 10 10 eller gjennom chatten vår på release.no. 

Når du har sperret SIM-kortet ditt må du bestille et nytt SIM-kort.  

  1. Har du leiemobil fra Release, kan du bytte til et annet mobilabonnement fra Release i leieperioden.  

Du står selvsagt fritt til å avslutte leieavtalen når du ønsker. Sier du opp innen avtaleperioden er over vil du motta en sluttfaktura med resterende månedsavgifter.  

Husk at leiemobilen må returneres når du avslutter leieforholdet.