Du ser nå kampanjepriser fra Ustekveikja Energi. | Se release.no for mer informasjon.
Du ser nå kampanjepriser fra Ustekveikja Energi. | Se release.no for mer informasjon.
Til oversikt
Brukte mobiler Mobilabonnement Ny kunde? Åpent kjøp, service og garanti Faktura og betaling Dekning og datahastighet Priser og tilleggstjenester Hjelp med mobil og SIM Mobilt Bredbånd

Det er veldig enkelt å bestille mobilabonnement hos Release! 

1. Velg mobilabonnement og klikk på bestillingsknappen

2. Oppgi hvem som skal eie mobilabonnementet

3. Vi utfører en kredittsjekk

4. Registrer telefonnummer og personalia på den som skal bruke mobilabonnementet. Her kan du selvsagt registrere flere brukere og flere telefoner, dersom det er flere

5. Du vil motta SIM-kort i posten etter noen dager

Når mobilabonnementet er aktivert, kan du logge inn på minside.release.no eller laste ned MinRelease appen. Der får du forbruksoversikt, fakturaer og kan bestille ekstratjenester. 

Hvilket mobilabonnement skal jeg velge?

Er du usikker på hvilket mobilabonnement du skal velge? Bruker du mye mobildata, eller oppholder du deg mest på steder med tilgang til WiFi når du surfer? For å finne ut hvilket mobilabonnement du bør velge, er det lurt å tenke gjennom hvordan du bruker mobilen din. 

 

Release 0 GB 

Denne er for deg som kun surfer på WiFi. Dersom du trenger mobildata for en periode, kjøper du en datapakke.   

 

Release 1 GB 

Denne er for deg som bruker lite data uten tilgang til WiFi. Du sjekker litt nyheter, Facebook og sender noen meldinger via Messenger. Mobilabonnementet passer også for «nybegynneren» som skal lære hva mobildata er. 

 

Release 3 GB

Passer for deg som surfer noen ganger i uken, men bruker WiFi når dette er tilgjengelig. Du googler litt, sjekker mail, Snap, snakker litt FaceTime.

 

Release 5 GB 

Passer for deg som surfer flere ganger i uken, og bruker WiFi når dette er tilgjengelig. Du googler litt, sjekker mail, Snap, snakker litt på Teams og FaceTime. Mange kommer langt med 5 GB. 

 

Release 10 GB 

Passer for deg som surfer en del, og ikke tenker for mye på WiFi. Du ser videosnutter, åpner vedlegg i mail, bruker sosiale medier og har videosamtaler. 
 

Release 15 GB 

Passer for deg som bruker en god del data.Du ser filmer, er på YouTube, TikTok, Snapchat og Instagram. 
 

Release 25 GB 

Denne er for deg som bruker mye data.Du er ikke særlig ivrig på å koble deg til WiFi, og vil bruke mobilen til å surfe og være på nett akkurat hvor, og når, det passer deg. 

 

Release 50 GB 

Denne er for deg som vil ha full frihet. Du er ganske avhengig av mobilen, og stort sett “logget på” hele tiden.WiFi er ikke noe du tenker på, selv om du bruker mobilen som TV, avis, til gaming og til å være sosial. 
 

Release Unlimited

Du bruker mobildata akkurat som WiFi, er mye på farten og trenger nett hele tiden. 

 

Så mye mobildata bruker man per time på: 

  • Netflix, Viaplay og HBO Max: Ca. 3 GB per time i full HD kvalitet og ca. 7 GB per time i 4K kvalitet
  • NRK: Ca. 1,5 GB per time (høy kvalitet)
  • TV2 Play: Ca.2 GB per time med direktesendt sport, og 2,5 GB hvis det er film, serier eller direktekanal som strømmes i høyere kvalitet 
  • Spotify: Ca. 115 MB per time
  • Facebook: Varierer mellom 90- og 156 MB per time (avhengig av om det er scrolling i feeden, bilde – eller videovisning. Ved videovisning kan det fort gå 1-3 GB per time.)
  • Instagram: Ca. 1,5 GB per time
  • TikTok: Ca. 2 GB per time
  • Snapchat: Ca. 1-2 MB per 10 sekunders video

 

Scrolling på nettsider, aviser uten video og lignende: Ca. 15 MB per side. 

Når du velger mobilabonnement fra oss, kan du selv velge om du ønsker å beholde mobilnummeret du har i dag eller få et nytt. Dersom du velger å overføre det gamle mobilnummeret ditt til oss, er det viktig at du er den juridiske eieren av telefonnummeret, hvis ikke kan du oppleve problemer med nummeroverføringen.

Har du spørsmål angående dette, så ta kontakt med vår kundeservice. 

Når du bestiller et mobilabonnement hos oss kan du velge ønsket virkedag / dato for nummeroverføring.  Vi anbefaler deg å legge nummeroverføringen til månedsskifte, men dersom du ønsker at ditt mobilabonnement skal aktiveres midt i måneden er det også mulig. 

Merk at dersom du blir kunde utenfor månedsskifte vil datamengden du får tilgjengelig baseres på hvor mange dager det er igjen av måneden. 

Eksempel: 

Nummeroverføring 16. mars for et 25 GB mobilabonnement;

(25 GB/31 dager) * 15 gjenværende dager= 12,09 GB

 

Dersom du ønsker å endre denne datoen etter bestilling, må du kontakte kundeservice. 

Fordi man med et mobilabonnement betaler forbruket på etterskudd, gjør vi en kredittsjekk av alle nye kunder gjennom Experian. I etterkant av bestillingen vil du derfor motta et gjenpartbrev fra Experian. Experian returnere kun en kode til oss, og ingen detaljer om sin kredittstatus.

 

Merk: I brevet fra Experian vil det stå at SVEA FINANS NUF har gjort en kredittvurdering. Dette fordi Svea Finans er tjenesteleverandøren til Release.

Den vanligste årsaken til at dette skjer er at den som eier mobilnummeret i dag, ikke er den samme som har bestilt hos Release.

Vi kontakter deg dersom dette skjer, men i mellomtiden kan du avklare med dagens eier at nummeroverføringen skal skje.

Det kan også være at nummeret er deaktivert og ikke lenger i bruk hos nåværende mobiloperatør. Kontakt din tidligere mobiloperatør for reaktivering og gi oss beskjed når det er klart for et nytt forsøk.

 

Du kan selvfølgelig også få et nytt mobilnummer hos Release.

Når mobilabonnementet ditt er aktivert, kan du logge inn på minside.release.no eller laste ned MinRelease appen. Der får du full oversikt over ditt forbruk, fakturaer og kan bestille ekstratjenester. 

Første gangen du skal opprette en bruker hos Release, lønner det seg å bruke minside.release.no 

Opplever du problemer med å logge deg inn på MinRelease appen, anbefaler vi deg å prøve minside.release.no. Dersom du fremdeles opplever problemer med innloggingen, velger du “Glemt passord” og oppretter et nytt passord, før du prøver igjen. 

Er problemet fremdeles uløst, kontakter du kundeservice, så hjelper vi deg. 

Nei, når du bestiller mobilabonnement fra oss trenger du ikke si opp ditt gamle mobilabonnement. Vi ordner dette for deg. Dato for bytte av SIM-kort avklares, slik at du kan være forberedt på når dette skal skje.